پیام فکاهی-تکمیلی میرحسین موسوی به مناسبت حادثه تروریستی زاهدان

پیام اصلی میرحسین موسوی:
عملیات جنایتکارانه ای که در زاهدان صورت گرفت قطعا اقدامی در راستای اختلاف افکنی بین برادران شیعه وسنی و حرکتی نفرت انگیز علیه اتحاد ملت بزرگ ایران بوده است. از این اقدام هم بیگانگان بهره می جویند و هم کسانی که سود آنها در تفرقه بین فرهنگها و قومیتهاست. ضرورت دارد در شرایط حساسی که در آن به سر می بریم در سراسر کشورهمه مراقب توطئه هایی باشند که وحدت صفوف ملت را هدف گرفته است .

اینجانب به همه خانواده های شهدا وآسیب دیدگان وبرادران و خواهرانم در سیستان و بلوچستان تسلیت می گویم وامیدوارم آگاهی وبرادری اسلامی و وحدت ملی مردم غیور شرق کشور سر افرازمان خواسته های بدخواهانه دشمنان را نقش بر آب کند.

پیام تکمیلی:
بله، شیعه و سنی از همون اول همیشه با مسالمت و دوستی کنار هم زندگی کرده اند و فقط این چنین اختلاف افکنی ها است که باعث تنش بین دو گروه می شود وگرنه شیعه و سنی هیچوقت مشکلی با هم نداشته اند و نخواهند داشت.

درسته که بعضی برادران شیعه گاهی در سیستان و بلوچستان کرم ریزی می کنند و مثلا یکی رو دم مسجد می گذارند که فحش خواهر مادر به عمر بدهد و برچسب های حاوی لعن الله قاتلیک یا فاطمه با تیراژ بالا تولید می کنند و به دیوار می زنند و مجانی به راننده تاکسی ها می دهند و یا به مناطق سنی نشین بودجه اختصاص نمی دهند یا هیچ پست مهمی را به اهل تسنن نمی دهند و به طور عام می خواهند سر به تن اهل سنت نباشد ولی اینها دلیل نمی شود که اهل سنت از این قبیل مسائل برنجد و بخواهد تلافی کند.

وقایع تروریستی اخیر نشان داد که مردم بلوچستان خوشی زیر دلشان زده و با وجود عنایت و توجهات نظام مقتدر و بشر دوست جمهوری اسلامی به دنبال تفریحات ناسالمی مانند بازی با بمب و عملیات انتحاری می روند.

اهل سنت باید بیشتر از اینها سعه صدر داشته باشد و ما شیعیان را در راستای پیشبرد اهداف تشیع و امام راحل یاری نماید. به منظور کاهش تنش بین اهل تسنن و شیعه اینجانب پیشنهاد می نمایم که اهل تسنن تنظیم خانواده را بیش از پیش رعایت کرده تا با کاهش جمعیت اهل تسنن ایران در سال های آتی شاهد کاهش صداهای مخالف و تنش در ایران باشیم.

این وحدت و برادری تنها مردم شرق کشور است که می تواند از بروز مجدد چنین وقایعی جلوگیری کند و مردم دیگر مناطق ایران به خصوص دولتمردان و سیاستمداران هیچ نقشی در کاهش وقوع چنین حوادثی ندارند چون اگر می داشتند با این همه لطف و عنایت نظام به اهل تسنن به خصوص مردم بلوچ تا حالا می بایست بلوچ ها سر عقل می آمدند و از انجام چنین اقداماتی خودداری می کردند.

در پایان بنده نیز به تقلید از امام راحل و مقام عظمی ولایت بر اهمیت واژه دشمن تاکید نموده و نفرت خود را نسبت به این موجود هزار شکل مجهول الهویه که این بار خود را به شکل بمب گذار و گروه تروریستی نشان داده اعلام می دارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر