بزرگترین ضربه به حکومت: خودداری از رفتن به خدمت سربازی


چند ماه پیش مطلبی نوشتیم تحت عنوان:
مشمولان محترم، خدمت نروید! (لینک)
عده ای به خشم آمدند که اگر غیبت کنیم چنین وچنان می شود و پدرمان را در می آورند و ... خلاصه نزدیک بود خشتکمان را به سرمان بکشند، اما از آنجا که ما کمی پر رو هستیم و از رو نمیرویم دوباره تاکید می کنیم:

دولت کودتا که هم اکنون منابع مالیش با توجه مصرف بیش از حد، فساد دولتی و تحریم های جهانی بسیار محدود شده بیش از هر زمانی در مقابل امتناع مشمولان از خدمت سربازی آسیب پذیر است. بیایید با خودداری کردن از رفتن به سربازی هزینه های دولت را چند برابر کنیم. چگونه؟ به
اینجا مراجعه کنید.

آقای محسن سازگارا که در ویدیو کلیپ هایشان مردم را مخاطب قرار می دهند همیشه صحبت از نافرمانی مدنی می کنند. چه نافرمانی مدنی کاراتر از امتناع از خدمت سربازی. باید با دادن بیانیه و آگاهی بیشتر به اطرافیان به این حرکت کمک کنیم. امتناع از خدمت سربازی در ایران موضوع جدیدی نیست و خیلی وقت است که ایرانیان از طرق مختلف سعی در دور زدن خدمت اجباری سربازی می کنند.

یادمان باشد که جمعیت کثیری از مردم در خیابان ها با دست خالی و سنگ در مقابل گلوله ایستادند.بسیاری از آنها هم اکنون در زندان های رژیم تحت شکنجه و بازجویی هستند. با توجه به این موضوع آیا ترس از عواقب نرفتن به خدمت سربازی بزدلی نیست؟

باز هم تاکید می کنیم: امتناع از خدمت سربازی بزرگترین مبارزه مدنی بر علیه حکومت است. حتی امتناع 30% از مشمولان می تواند دولت را فلج کند.

۱ نظر: