ارتش سایبری ایران یا جوخه مزدوران سایبری رژیم؟

ارتش سایبری ایران یا جوخه مزدوران سایبری رژیم؟

اخیراً گروهی به نام "ارتش سایبری ایران" که به گفته بسیاری از سپاه پاسداران تامین می شوند اقدام به هک کردن گسترده وب سایت ها نموده اند.هک شدن وب سایت Baidu، Twitter، رادیو زمانه و بسیاری از سایت ها اصلاح طلب به این گروه نسبت داده شده است.

همان طور که می دانید چین یکی از مراکز اصلی هکر های خبره جهان است و هکرهای چینی تا به حال بارها سرورهای گوناگون را هک کرده اند. هکرهای چینی تا به حال چند بار سرورهای DNS که حاوی آدرس وب سایت ها و سرور مرتبط با آنها است را هک کرده اند و حتی توانسته اند به سایت Pentagon نیز نفوذ پیدا کنند.

در کشوری مانند ایران که با موج گسترده فرار مغز ها روبرو است و سرعت اینترنت بسیار پایینی هم دارد و تا کنون نیز خبر خاصی مبنی بر هک شدن وب سایت های مطرح جهانی توسط ایرانیان گزارش نشده است این پرسش به وجود می آید که چه شده که ایرانیان ناگهان تبدیل به هکرهای حرفه ای شده اند؟؟ جواب سوال این است:

در ایران هکر حرفه ای بسیار کمی وجود دارد و اگر هم وجود داشته باشد به راحتی حاضر به همکاری با رژیم جنایتکار و شکنجه گر ایران نیستند. اصولا دولت ایران داری چنین متخصصانی نمی باشد و سپاه پاسداران در ازای پرداخت هزینه به هکر های چینی از آنها می خواهد که وب سایت های مورد نظر آنها را برایشان هک کنند. هک کردن سایت چینی بایدو نیز برای رد گم کردن است بدین معنی که به جهانیان ثابت کنند که این هکرها ایرانی هستند نه چینی چون اگر چینی بودند هیچگاه یک سایت چینی را هک نمی کردند.

استخدام این هکرها اصولا کم هزینه است زیرا هکر ها اغلب افراد جوان با میانگین سنی پایین هستند (22-17 سال) که به خاطر استعداد و هوش بالا و البته آموزش هایی که دیده اند توانایی غیر قابل تصوری به دست آورده اند. اغلب این افراد با والدین خود زندگی می کنند و به جز گروه اندک، اغلب برای سرگرمی و تفریح به هک کردن مبادرت می ورزند. بنابراین دریافت چند صد دلار تا چند هزار دلار نه تنها برایشان بسیار جذاب است بلکه از سرشان هم زیاد است.

اما آیا واقعا نام ارتش سایبری ایران برای این گروه مناسب است؟ ارتش معمولا به گروهی متشکل از چندین هزار نفر اطلاق می شود در حالی که هکر ها اغلب به تنهایی و یک تنه کار خود را انجام می دهند و به ندرت احتیاج به همکاری چند نفر دیگر پیدا می کنند. بنابراین من اسم این گروه رو میگزارم جوخه مزدوران سایبری رژیم.

این من و تو هستیم که ارتش واقعی سایبری ایران رو می سازیم. در واقع مردم آزادی خواه ایران بودند که با فعالیت های گسترده اینترنتی خود با اطلاع رسانی به هموطنان و جهانیان باعث خشم رژیم و سرمایه گذاری برای استخدام هکرهای مزدور شدند. این من و تو بودیم که از تمامی لحظات تظاهرات فیلم و عکس گرفتیم و روی Youtube و وبلاگ ها گذاشتیم. من و تو بودیم که هیچ خبری رو از قلم نینداختیم و هر روز چند تا پست جدید رو وبلاگ میگذاشتیم و ای میل های مختلف رو در مورد روز تظاهرات و تحلیل های سیاسی روز و دروغ ها و جنایات رژیم برای دوستان می فرستادیم. بچه های این گروه و آن گروه و سایت بالاترین بودند که رژیم رو زله کردند و به ستوه آوردند. به این میگن ارتش و نه به یک مشت مزدور جیره خوار که با هک کردن چند تا وب سایت می خواهند جنبش را متوقف کنند. ارتش سایبری حقیقی ایران ارتشی نیست که با هک کردن چند تا وب سایت بخواهد بر منفوریت ملت ایران بیفزاید- کاری که جوخه سایبری می کند-برنامه های اتمی و حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر کم بود حالا مزاحمت های سایبری نیز اضافه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر