روش جابجایی زندانیان حوادث اخیر

روش جابجایی زندانیان حوادث اخیر

هموطن گرامی،
خبر رسیده است که بعضی از زندانیان حوادث اخیر را با اتوبوس و یا ون های معمولی جابجا می کرده اند. ظاهراً این اتوبوس ها یا ون ها که ظاهر کاملا عادی دارند از شرکت های اتوبوس رانی کرایه شده بودند. یکی از زندانیان حوادث اخیر این طور نقل می کند:

"پس از آنکه ما را در خیابان دستگیر کردند، از خیابان عبور داده و سوار یک اتوبوس کردند. وقتی وارد اتوبوس شدیم، همه را مجبور به خم کردن سر و گذاشتن سر بر روی پشت صندلی جلو نمودند. چشمان ما بسته بود اما مرتباً تاکید می کردند که به پرده های اتوبوس دست نزنید و آن را کنار نزنید. من نفهمیدم این اتوبوس از چه نوعی بود چون هیچ چیز نمی دیدم.
ما را به مکان نا معلومی بردند و تا پاسی از شب شکنجه دادند. سپس تعدادی از ما را سوار وَن کردند و به محل دیگری بردند. در آنجا نیز تا دو روز شکنجه و بازجویی شدیم. روز سوم که موقع انتقال به زندان اوین رسید، به علت کنار رفتن لایه رویی چشم بند من امکان دید مختصر برایم به وجود آمد. همه ما را روی آسفالت نشاندند و اتوبوس بزرگ و سفیدی از جلوی ما رد شد تا با انتهای محوطه برود و دور بزند. آن اتوبوس دور کامل نزد و طوری در انتهای مسیر ایستاد که راستای اتوبوس عمود بر جهت نزدیک شدن ما بود. در حالی که دست و چشمان ما بسته بود ما را به سمت اتوبوس بردند. همان طور که صف جلو می رفت و من به اتوبوس نزدیکتر می شدم، متوجه نوشته درشت روی بدنه سفید آن شدم. آنقدر درشت بود که با وجود چشم بند توانستم آن را بخوانم: IRAN KHODRO DIESEL ! دقیقاً از همان هایی که مردم برای مناسبت های خوب و بد خودشان کرایه می کنند.اتوبوس شیک از نوع ولوو. از همان هایی که برای انتقال سوگواران به بهشت زهرا و غیره کرایه میکنیم. وقتی سوار شدیم طبق معمول پرده ها کشیده بود و سر ها نیز باید خم میشد. هیچ کس حق نداشت به پرده ها دست بزند وگرنه کتک می خورد. "

این گزارش نشان می دهد که مزدوران دولتی برای رد گم کردن از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

بنابراین اگر دیدید که اتوبوس یا وَنی با پرده های کشیده در حال گذر از خیابان و یا اتوبانی است، بدانید که به احتمال زیاد خواهران و برادران اسیر شما هستند که در پشت این پرده ها با چشمان و دست های بسته و بدن شکنجه شده چشم امید به شما بسته اند.

کار هایی که می توانید یکنید به شرح زیر است:
1) شماره پلاک و مشخصات ظاهری ماشین را به خاطر بسپارید
2) تا آنجا که می توانید و برای شما خطری ایجاد نمی کند آن ماشین را تعقیب کنید
3) قیافه راننده را که تنها شخص قابل رویت است ببینید و به خاطر بسپارید
4) ساعت، محل و مسیر حرکت را یادداشت کنید

این هشدار به خصوص مربوط به روز راهپیمایی قدس و روز های بعد از آن می شود. هشیار باشید و دیگران را نیز آگاه کنید!
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر